Ücretsiz Kargo / Teslimat
Ücretsiz Kargo / Teslimat
Ücretsiz Kargo / Teslimat
Ücretsiz Kargo / Teslimat
Ücretsiz Kargo / Teslimat
Ücretsiz Kargo / Teslimat
Ücretsiz Kargo / Teslimat
Ücretsiz Kargo / Teslimat
Image
TÜRK ORTAK GİRİŞİMİ QUEEN TARIM, ÜRÜN YELPAZESİNİ GENİŞLETİYOR.
TÜRK ORTAK GİRİŞİMİ QUEEN TARIM, ÜRÜN YELPAZESİNİ GENİŞLETİYOR.
Ocak, 2019
Çelik üretiminin taşeronlaştırma arayışı Türkiye’de kurulan iş ortaklığına yatırım ile sonlanmıştır. Bahsi geçen şirket Danimarka’lı Kalanchoe üreticisi Knud Jepsen a/s (Queen Genetics)’dir. Türkiye'deki olanakları araştırdıktan sonra, ülkenin gelişen yerel saksı bitkisi pazarından faydalanma fırsatını gördüler ve Türk ortakları Agrico ile ortak girişim kurmaya karar verdiler. Queen Tarım adlı ortak girişim, tüm dünyadaki üreticiler için çelik üretiyor ve İzmir bölgesinde  saksı bitkisi tesisleri vardır. 2012 yılında kuruldu, hızla büyüdü ve saksı bitkisi çeşitliliği konusunda da hala büyüyor. 
Güçleri birleştirmek Bu ortak girişim hem Agrico hem de Queen Genetics’in büyümesi adına harika fırsatlar sundu. Queen Genetics için bu ortak girişim, yalnızca çelik üretimini dış kaynaklardan tedarik etmelerine izin vermekle kalmadı, aynı zamanda üretim faaliyetlerini genişletme fırsatı da verdi. Queen Genetics Frederike Israil Ticari Sorumlusu, "Türk perakendecilere daha cazip olmak için, Kalanchoe ürününe uygun ürünlerle yetiştirme faaliyetlerimizi genişletmeye karar vermemizin nedenlerinden biri olan daha geniş bir ürün yelpazesine ihtiyaç vardı" diye açıklıyor. “Ürünler saksı bitkisi olduğu için, yetiştiricilerimizin Queen mahsulleri arasında geçiş yapmasını ve örneğin yılın belirli bir döneminde belirli bir mahsulü büyütmesini de sağlayacaktır. Bu ortak girişim Agrico için aynı zamanda yeni pazarlara girme fırsatı da sundu. Queen Tarım'ın Satış Sorumlusu Ozan Kılınç, "Bizim için iş birliği hızla gelişen bir pazar ve ihracat olanakları yarattı" diyor. 
Hızlı gelişme 2012 yılında kurulan Queen Tarım, büyüklük ve ürün çeşitliliği bakımından hızla arttı. Büyüklük bakımından, yıllar içerisinde üretim alanlarını 2010'da 1,5 hektara, 2018'de 10 hektara çıkardılar ve gelecekte 36 hektara kadar büyümeyi planlıyorlar. Ayrıca, ürün yelpazesini de hızlı bir şekilde arttırdılar. Queen Genetics, Kalanchoe çeşidini yıllardır yetiştirmektedir ve Queen markalı ürünleri dünya çapında bir ün kazanmıştır. Ortak girişimden bu yana, ürün yelpazelerini artırdılar. Kılınç, "Danimarka'da ve burada yeni çeşitler, çelikler ve saksı çiçekleri üretiyoruz" diyor. Halen Queen Tarım, yurtdışındaki yetiştiriciler için kalanchoe, schlumbergera, campanula, hibiscus, chrysanthemum ve succulent çelikleri üretmekte, aynı zamanda bunlarla birlikte saksı güllerini de iç pazara üretmektedir. Yakında iki yeni çeşit tanıtılacaktır; euphorbia milii ve poinsettia. 
Ürün yelpazenizi neden genişlettiniz? ‘Türk toptancıları farklı çeşitleri satın almayı tercih ediyor. "Tüketiciler farklı çeşitler talep ediyorlar. Bu nedenle daha geniş bir ürün yelpazesine sahip olarak daha fazla ürün sunabilir ve müşterileri tatmin edebiliriz, bu da daha fazla satış anlamına geliyor.’
En çok istenilen ürün Peki, bu kadar geniş bir yelpazeyi oluştururken, en popüler ürün hangisidir? "Ana ürünümüz her zaman Kalanchoe idi ve hala öyledir. Türkiye'de, piyasada ortalama raf ömrünü artıran, israfı azaltan ve en yüksek etilen toleranslı, en iyi kalanchoe çeşitlerine sahibiz.” 
Pazarlama Bir ürün tedarik etmenin yanı sıra, Queen Tarım, müşterilerinin satışlarını artırmak için daha fazlasını yapar. “Müşterilerimizle kolayca gerçekleştirilebilecek ve yakın diyaloglar kurabilen çözümlere odaklanıyoruz. Bunun yanında, tüm pazarlama çabalarını benzersiz paketleme çözümleri ve sosyal medya aracılığıyla etkileşimli ilişkiler yoluyla destekliyoruz. Konseptimizi kullanarak mağazalarda metrekare başına daha iyi satışlar garanti ediyoruz. " 
Lira değerinde düşüş Geçtiğimiz yıl boyunca, Türk lirası Euro karşısında düşüş yaşadı, Queen Tarım'ın satışını etkiledi mi? “Türk Lirasının değeri Euro karşısında düşmesine rağmen satışlarımıza devam edebildik. Müşterilerimize kampanyalar sunarak bu durumda büyük bir fark hissetmedik.”